сряда, 26 юли 2017 г.

Четат ли двама през юли

С едноседмично закъснение юлският BOPS най-накрая е в ръцете ми. И тъй като Еконт нещо не се справиха много добре със задачата си и ми донесоха поразпаднала се кутия, първото нещо успях да зърна е приятния лилаво-розов нюанс на опаковъчната хартия вътре. И това ме кара още по-нетърпеливо да разопаковам.

Ще ви кажа нещо под секрет. Дано не ме сметнете за откачалка. Първо сглобих обратно кутията, поизпънах и я пооправих малко преди да я отворя тържествено, за да мога да изпитам онази чиста наслада от това да "отваряш" кутия пълна с изненади. 

Харесвам идеята, която сте вложили в кутията. 
Особено закачката с малката книжчица и книгоразделител на "Индор и Братството на Почти Пълната Луна". Но този път съм подготвена и много радостна, че искате да обърнете нашия взор към българското фентъзи. 
Таймингът ми на тазогодишния Пролетен панаир на книгата в НДК се оказа перфектен. Защото освен срещата ми с Яна Букова, успях да се срещна и с двамата създатели на тази книжка - писател и илюстратор. Две млади и лъчезарни момчета, които преследват мечтите си. Картата, която Добромир Томов е нарисувал е впечатляваща. Признавам, че още не съм стигнала до книгата на Богомил Добрев, но предвид поредицата от сериозни книги, които прочетох напоследък ми се струва, че съвсем скоро ще й дойде времето и на нея. 
Двата дребни артикула, сгушени до книгите ме изненадаха. Стикерът с Дарт Вейдър, който ако бях още тийнеджър и имах собствена стая, щях мигновенно да лепна на стената някъде между плакатите, които винаги съм си мечтала да залепя по стените в моята стая. И което не се случи, понеже както разбирате нашите нямаше да останат очаровани, ако префасонирах хола им, който беше отредената ми стая, в зала на славните ми тийн години. Ключодържателят с номерът на перона водещ към влака за Хогуърдс е абсолютно маниашки и веднага се закачи на връзката ми с ключове, която се наложи да поразтоваря, за да се откроява новата ми придобивка. 

И, разбира се, следва основния артикул в кутията, за който получихме малък жокер и който вероятно всички се чудехме как ли ще изглежда. Сутрешното кафе/чай е ритуал за мнозина от нас. И да го пиеш от чаша, която обичаш, създава допълнително уют на заниманието. 
А книжният избор на Алекс и Райс за този месец ме изненада и зарадва искрено. Тайничко се надявах една от книгите да е именно тази на Джо Абъркромби, но знам, че тези неща рядко ми се сбъдват. Така че опитайте да си представите чувството, което се загнезди в мен, когато я извадих от кутията. Няма човек, който е прочел трилогията му и да не се е прехласнал по инквизитор Глокта. Убедена съм. Той е един от любимите ми образи в литературата изобщо.Така че още една доза Глокта  - дайте я насам.
"До всички момчета, които съм обичала" ми е непозната, но четейки задната корица, изглежда като приятно и леко четиво. Идеално за плаж или разходка в парка. От онези книжки, които ти помагат да се отпуснеш, забавляваш, да изчистиш съзнанието си преди да се хвърлиш отново на сериозната книжна вълна








Няма коментари:

Публикуване на коментар